Sok hirdető azt gondolja, hogy ha egy hirdetés több cégnél is "bent van" és többször is fent van a hirdetési portálokon akkor az neki jó, hiszen megnöveli az esélyét. Sajnos ez nagyon nem igaz, épp ellenkezőleg! Rontja az ingatlan megítélését és az értékesítési esélyeket. Miért? Nem lehet megfelelően tájékoztatni a megbízót ilyen esetben.
- Ha több hirdetés kerül fel, akkor a beérkező információkat is ez szétdarabolja. Hívásokat, visszajelzéseket, látogatói számokat így nagyon nehéz következtetni arra, hogy jó irányba megy-e azt értékesítés. Ha pedig nem, akkor mi a probléma.
- Minden közvetítőnek más a látásmódja, így a hirdetésekbe más-más információk kerülnek be és az elkészített anyagok minősége sem azonos.
- Komolytalanságot szül. Sok érdeklődő fejében fordul meg az, hogy ha sokan hirdetnek egy ingatlant akkor biztosan valami gond van vele. Így nagyobb alku lehetőséget is éreznek sok esetben.
- Ha egy közvetítő tudja, hogy mások is hirdetik, akkor nem az érdeklődők figyelméért verseng, hanem a másik közvetítő ellen. Kiemelésekben, kommunikációban, szövegezésben és a kettő között óriási a különbség. Valamint nagy az esélye, hogy nem Ő adja el, így nem tesz meg 100%-ban mindent és nem fektet bele kellő tőkét, energiát.
- Megbízó és a közvetítő között nem tud kialakulni a megfelelő bizalmi viszony. Ez nagyon fontos, hiszen az ingatlanok mögött emberi történetek, célok és motivációk vannak. Ha több a közvetítő akkor a megbízó figyelme, kommunikációja, türelme és szét fog aprózódni tudtán kívül.
- Nem lehet megszabni egy egyedi értékesítési, hirdetési rendszert ami egymásra épül, hiszen a cégek, közvetítők nem alkalmazkodnak egymáshoz.
Én azt szoktam kérni, hogy a hirdetések egy kézben legyenek. Egy jól összerakott hirdetéssel elindul a folyamat, amely egy exkluzivitást ad. Mivel egy csatornás a kommunikáció, így minden egyes visszajelzés hozzám érkezik, így a következtetéseket levona be tudom lőni a helyes irányt. Az egyirányú kommunikációnak a másik nagy előnye a nyomásgyakorlás a vevő oldal felé. Egy duplikált hirdetés, csak az összhangot és az eléréseket rontja. Együttműködni pedig természetesen együtt tudok más cégekkel, kollégákkal.
Hiszek a zárt rendszerekben, hiszen akkor minden egyes folyamatot felügyelni lehet. Ha ez nincs akkor az értékesítési folyamatok szétesnek.